Dezvoltarea creativității și potențialul creativ pe segmentul tinerilor [2016]

2016

Acest studiu reprezintă o primă explorare la nivelul tinerilor din România a practicilor de consum cultural și a gradului de implicare a tinerilor adolescenți în activități creative, folosind contextul Festivalului Național de Teatru Tânăr Ideo Ideis.

Descriere

Acest studiu reprezintă o primă explorare la nivelul tinerilor din România a practicilor de consum cultural și a gradului de implicare a tinerilor adolescenți în activități creative, folosind contextul Festivalului Național de Teatru Tânăr Ideo Ideis.

Scopul demersului a fost de a aduna date de la tinerii participanți la festival și de la persoanele specializate în lucrul cu tinerii pentru a analiza o serie de aspecte precum: percepții ale tinerilor despre ce înseamnă creativitate și a fi creativ, practicile tinerilor de a-și petrece timpul liber, implicarea în activități creative, consumul lor digital și cultural.

Subiectul tinerilor a fost abordat din perspectiva a trei aspecte care definesc discursurile actuale privind această temă: tinerii ca public consumator și producător de cultură și adaptarea ofertelor culturale la preferințele și modul lor de consum, tinerii și consumul digital, tinerii și educația culturală.

Datele analizate ne oferă o serie de informații legate de modul în care tinerii participanți la studiu percep și definesc procesul creativității, care sunt activitățile în care se implică pentru a-și dezvolta potențialul creativ sau care sunt cele în care ar dori să se implice.

Studiul a fost publicat în Caietele Culturadata – Volumul 2 / 2017, Coordonatori: Carmen Croitoru, Anda Becuț, ISSN 2537 – 5121, ISSN-L 2537 – 5121, Editura Pro Universitaria, 2017

Descarcă publicație

Descarcă publicație Descarcă publicație

Preview publicație