Evenimente
Cel mai important eveniment-dezbatere desfășurat de INCFC este Conferința Națională a Managerilor Culturali (CNMC), organizată anual începând cu 2014, sub forma unei platforme de dialog, care a devenit o bună și tradițională ocazie de întâlnire și de schimburi de bune practici pentru managerii din instituțiile publice de cultură, a antreprenorilor culturali din mediul independent din România, a experților în management cultural și a reprezentanților autorităților finanțatoare.
Cel mai important eveniment-dezbatere desfășurat de INCFC este Conferința Națională a Managerilor Culturali (CNMC), organizată anual începând cu 2014, sub forma unei platforme de dialog, care a devenit o bună și tradițională ocazie de întâlnire și de schimburi de bune practici pentru managerii din instituțiile publice de cultură, a antreprenorilor culturali din mediul independent din România, a experților în management cultural și a reprezentanților autorităților finanțatoare. De-a lungul timpului, CNMC a căpătat o anvergură internațională prin participarea mai multor specialiști de renume din țări precum: Franța, Spania, Germania, Italia, Marea Britanie, Norvegia, Serbia, Georgia.
În 2023, INCFC va relua lansarea Barometrului de Consum Cultural, cel mai amplu studiu de acest gen la nivel național. De peste un deceniu, Barometrul măsoară tendințele asociate consumului cultural din România, fiind singurul studiu de acest tip din țară, construit pe modele europene similare. Barometrul de Consum Cultural are ca principal obiectiv analiza sectorului cultural din România din perspectiva indicilor de consum cultural. Studiul a fost conceput ca un instrument de lucru util pentru specialiștii din sectoarele culturale și creative, o analiză relevantă pentru reprezentanții autorităților publice centrale și locale, dar și o lectură interesantă pentru publicul larg.
Conferința de Marketing Cultural este un eveniment anual organizat de Muzeul Municipiului București în parteneriat cu INCFC, cu scopul de a reuni specialiști din muzee și din domeniul marketing-ului cultural în vederea dezbaterii noilor tendințe și a temelor comune de interes. Evenimentul reunește, în fiecare an, muzeografi, profesori, cercetători și studenți.
Școala de Vară Culturadata pe tema Managementul și marketingul proiectelor culturale a ajuns deja la a doua ediție, fiind un curs care se adresează studenților de la universitățile umaniste și cele de arte cu orientare spre management, marketing și mentalitate antreprenorială.
INCFC a organizat două dintre cele mai prestigioase evenimente internaționale, la care au participat personalități ale mediului academic, experți în politici culturale și cercetători în domeniul cultural: al 26-lea Congres ENCATC pentru Management și Politici Culturale, Conferința Internațională Compendium of Cultural Policies & Trends.