Unde și ce Exportăm și de unde Importăm Cultură: Analiza Balanței Comerciale a României în Domeniul Culturii [2013]
2013

Descriere
Studiul aduce în prim-plan date importante pentru sectoarele culturale și creative. Pe lângă funcția de culturalizare și recreație pe care o îndeplinesc, aceste sectoare devin parte integrantă a economiei, prin valoarea adăugată și prin locurile de muncă pe care le generează.
Identificarea contribuției economice a industriilor culturale și creative se realizează prin măsurarea dinamicii importurilor și exporturilor produselor culturale și creative de tip core și suport. Analiza circuitului acestor produse subliniază relația României cu principalii parteneri comerciali, dar și alegerile românilor în materie de carte, presă scrisă, fotografie, muzică, film etc.
Rezultatele acestui studiu au fost obținute prin îmbinarea metodologiilor UNCTD și UNESCO. Ele evidențiază situația comercială a produselor culturale cu valoare materială și prezintă o listă a produselor suport care contribuie la crearea, producerea sau distribuția produselor culturale și creative. De asemenea, studiul subliniază legăturile care se stabilesc între declinul presei scrise, emergența internetului și influența importului de filme asupra pieței autohtone.
Preview publicație
Publicații asemănătoare

- Rapoarte de cercetare
Barometrul de Consum Cultural 2007
2007
![Publicul Țintă pentru o Viitoare Campanie Publicitară pentru Protejarea Patrimoniului Derulată de MCC [2008]](https://www.culturadata.ro/wp-content/uploads/2008/12/2008_publicul_tinta_campanie_Mock-150x150.jpg)
- Rapoarte de cercetare
Publicul Țintă pentru o Viitoare Campanie Publicitară pentru Protejarea Patrimoniului Derulată de MCC [2008]
2008

- Rapoarte de cercetare
Schița unei Politici de Stimulare a Creativității: Propuneri de la Creatori, ONG-uri și Firme din Sectorul Cultural
2009