Tendințe ale consumului cultural în pandemie – ediția I

2020

În anul 2020 Barometrul de Consum Cultural a fost imposibil de realizat datorită efectelor generate la nivel social și economic de pandemia Covid 19. De aceea, am înlocuit acest studiu foarte important pentru analiza vieții culturale din România cu un studiu menit să înregistreze datele de consum cultural la nivel de comportament realizat, dar și anticipat, pe baza unei metodologii noi.

Descriere

În anul 2020 Barometrul de Consum Cultural a fost imposibil de realizat datorită efectelor generate la nivel social și economic de pandemia Covid 19. De aceea, am înlocuit acest studiu foarte important pentru analiza vieții culturale din România cu un studiu menit să înregistreze datele de consum cultural la nivel de comportament realizat, dar și anticipat, pe baza unei metodologii noi.

Pandemia Covid 19 a afectat viața culturală la nivel mondial, iar impactul generat de distanțarea socială a fost resimțit de sectoarele culturale și creative ca o undă de șoc care a afectat profund producția, distribuția și consumul cultural în anul 2020 și probabil va continua și în anii următori. Reacțiile emoționale și raționale ale oamenilor în perioadele de criză sunt greu de anticipat, iar diversitatea formelor de manifestare înregistrează în astfel de perioade tendințe de radicalizare spre extreme. De aceea, considerăm că este foarte important să documentăm practicile culturale din perioada pandemiei și să înregistrăm tendințele care pot furniza informații importante
pentru o analiză de tip prognoză. Aceste informații vor putea fundamenta politicile culturale pe termen mediu și lung și vor ajuta managerii de organizații culturale să-și adapteze strategiile culturale la noile realități socio-economice.

Ediția întâi a Studiului Tendințe ale consumului cultural în perioada pandemiei prezintă intenția respondenților de petrecere a timpului liber în spațiul public în perioada iulie-decembrie 2020 și comparații cu nivelul de consum înregistrat în anul 2019. De asemenea, studiul s-a concentrat pe identificarea practicilor de consum cultural non-public în perioada de izolare și abordează problematica decalajelor digitale. O atenție deosebită a fost acordată consumului de programe radio-tv și diferențelor înregistrate pe acest tip de consum în comparație cu perioada de anterioară declanșării pandemiei.


Explorează interactiv rezultatele pe:

Despre

Coordonatori

  • conf. univ. dr. Carmen Croitoru, dr. Anda Becuț Marinescu

Autori

  • Ioana Ceobanu, Ștefania Matei, Iulian Oană

Descarcă publicație

Descarcă publicație în limba română

Preview publicație