Studiu de consum cultural la nivelul orașului București [2016]

2016

Cercetarea prezentată în publicația Studiu de consum cultural la nivelul orașului București se înscrie în rândul studiilor privind cultura urbană derulate la nivel internaţional şi care vizează identificarea potenţialului creativ și cultural al orașelor.

Descriere

Cercetarea prezentată în publicația Studiu de consum cultural la nivelul orașului București se înscrie în rândul studiilor privind cultura urbană derulate la nivel internaţional şi care vizează identificarea potenţialului creativ și cultural al orașelor.

Studiul de consum cultural la nivelul orașului București este un sondaj de opinie realizat în perioada iulie-august 2015, pe un eșantion de 1068 de persoane cu vârsta peste 14 ani, cu o eroare de maximă de +/- 3%. la un nivel de încredere de 95%.

Studiul a urmărit să ofere o imagine a preferinţelor publicului privind tipurile de evenimente şi domeniile culturale, privind locurile/spaţiile, privind facilităţile de acces la evenimentele culturale şi canalele de informare utilizate preponderent cu scopul participării culturale.

De asemenea, am vizat identificarea unei tipologii a profilurilor de public în funcţie de preferinţele culturale şi caracteristicile socio-demografice, oferirea unei imagini a notorietății a evenimentelor culturale organizate în București din punct de vedere al percepţiei publicului. Studiul poate fi considerat o diagnoză a aşteptărilor publicului în ceea ce priveşte oferta culturală locală și oferă soluții de atragere de public nou la evenimentele culturale locale.

În cazul locuitorilor din București avem un consum în spațiul public de tip omnivor, ce include bricolarea mai multor tipuri de oferte din diverse domenii culturale.

Pe dimensiunea de calitatea vieții urbane, printre aspectele de care bucureștenii se declară nemulțumiți cele mai prezente cu mențiunile referitoare la infrastructura stradală (condițiile pentru mașini, cât și pentru pietoni sau bicicliști) și la curățenie, cu accent pe calitatea aerului.

La polul opus, al mulțumirilor, se află aspectele ce țin de petrecerea timpului liber, incluzând evenimentele de consum cultural.

Cele mai cunoscute construcții de patrimoniu sunt cele poziționate central, o posibilă explicație fiind gradul mare de familiaritate și vizibilitate.

Despre

Coordonatori

  • Carmen Croitoru, Anda Becuţ

Autori

  • Anda Becuț, Ioana Ceobanu, Carmen Croitoru, Madalina Manea, Angelica Marinescu, Alexandra Mitoi, Iulian Oana

Editura

  • Editura Pro Universitaria,
  • București, 2016
  • ISBN 978-606-26-0689-3

Descarcă publicație

Descarcă publicație Descarcă publicație

Preview publicație