Studiu privind atitudinea tinerilor față de obiectivele de patrimoniu cultural
2018
Relația tinerilor adolescenți cu valorile și normele sociale este una de negociere permanentă, iar influența mediului în care trăiesc, a persoanelor cu care interacționează este mult mai mare decât în cazul altor categorii de vârstă.

Descriere
Relația tinerilor adolescenți cu valorile și normele sociale este una de negociere permanentă, iar influența mediului în care trăiesc, a persoanelor cu care interacționează este mult mai mare decât în cazul altor categorii de vârstă. De aceea, cultura tinerilor se definește cu prioritate prin formele de consum și producție culturală.
Tensiunea dintre vechi și nou, dintre trecut și prezent se manifestă cu cea mai mare intensitate la vârsta adolescenței. În dorința lor de afirmare a propriei personalități, de respingere a modelelor impuse, de manifestare a creativității și a maximului de potențial intelectual și artistic, tinerii adolescenți sunt predispuși spre o negare și respingere rapidă și din reflex a tot ce este vechi și spre o acceptare la fel de rapidă și uneori neproblematică a ceea ce este nou.
În acest context general a apărut necesitatea cunoașterii tinerilor adolescenți din România, a stilului lor de viață, a preferințelor, gusturilor, așteptărilor lor față de oferta culturală din spațiul public și non public, dar și atitudinea lor față de patrimoniul cultural național și graffiti, ca formă de exprimare în spațiul public. Considerăm că este esențial să avem o imagine aprofundată despre tinerii adolecenți și modul lor de interacțiune cu patrimoniul cultural, pentru a identifica cele mai bune instrumente de comunicare din perspectiva elaborării proiectelor, programelor și politicilor de protejare și promovare a patrimoniului cultural național.
Studiul a fost publicat în volumul Tinerii și Patrimoniul Cultural, Editura Universitara, București, Editura Universul Academic, București, ISBN 978-606-94702-7-5, ISBN 978-606-28-0849-5, 2018.
Despre
Autori:
- Luciana Anăstăsoaie, Ioana Ceobanu, Veronica Hampu, Anda Becuț Marinescu
Preview publicație
Publicații asemănătoare
![Contribuția Industriilor Bazate pe Copyright la Economia Națională pentru Perioada 2006-2009 [2011]](https://www.culturadata.ro/wp-content/uploads/2011/12/2011_ContributiaInd_Mockup-150x150.jpg)
- Rapoarte de cercetare
Contribuția Industriilor Bazate pe Copyright la Economia Națională pentru Perioada 2006-2009 [2011]
2011
![Studiu privind piața de carte din România [2016]](https://www.culturadata.ro/wp-content/uploads/2016/10/2016_Piata-de-carte_Mock-150x150.jpg)
- Rapoarte de cercetare
Studiu privind piața de carte din România [2016]
2016

- Rapoarte de cercetare
Schița unei Politici de Stimulare a Creativității: Propuneri de la Creatori, ONG-uri și Firme din Sectorul Cultural
2009