Barometrul de Consum Cultural [2006]
2006
Descriere
Barometrul de Consum Cultural 2006 reprezintă o reluare a cercetării din anul 2005, facilitându-se astfel înțelegerea în profunzime a obiceiurilor, nevoilor și infrastructurii de consum cultural din România.
Realizat în perioada noiembrie-decembrie 2006, în colaborare cu o firmă de sondaje de opinie publică, a constat într-un studiu reprezentativ la nivel național pentru populația cu vârste de peste 15 ani.
Câteva dintre temele propuse pentru analiză au fost: noile tehnologii de comunicare, tipologii de consumatori culturali, comportamentul de consum cultural pe fiecare sector, atitudinea populației față de restaurarea patrimoniului național și comparații cu alte țări.
Rezultatele nu relevă diferențe mari între anii 2005 și 2006. Există în continuare nevoia unor chioșcuri de distribuție de presă, biblioteci și librării și se menține preferința pentru televizor și radio. Un element nou este dat de testele de capital cultural care indică dimensiunea redusă a unei clase culturale mijlocii în România. Cu toate acestea, a apărut un public de nișă puternic specializat și foarte activ în ceea ce privește consumul cultural.
Preview publicație
Publicații asemănătoare
- Rapoarte de cercetare
Sponsorizarea în cultură – O Perspectivă Comparată [2010]
2010
- Rapoarte de cercetare
Raportul privind structura competențelor în domeniul patrimoniului cultural
2020
- Rapoarte de cercetare
Studiul privind dinamica editurilor și a activităților editoriale din România – 2017
2018