Spațiile Alternative de Consum Cultural. O Analiză a Culturii Urbane din București [2010]
2010
Descriere
Obiectivul studiului „Spațiile alternative de consum cultural. O analiză a culturii urbane din București” îl reprezintă cartografierea spațiului cultural urban independent.
În ultimii ani, în București, numeroase baruri, terase, restaurante au început să desfășoare activități culturale, concerte, expoziții, spectacole de teatru. În paralel, câteva instituții culturale au încercat să-și apropie publicul prin asocierea cu agenți economici pentru organizarea unui spațiu de „loisir” în proximitatea lor. Acest fenomen relativ recent ridică o serie de întrebări atât specifice, privind identitatea acestor spații, profilul publicului consumator sau relația artist-public-spațiu, cât și mai generale, privind relația emergentă dintre spațiul economic și cel artistic.
Spațiile analizate sunt spații de entertainment sau loisir, fiind parte din infrastructura culturală și spațiul de consum cultural. Ele sunt spații de socializare și de împărtășire a ideilor și gusturilor comune. Profilul publicului consumator este format din tineri, deopotrivă adolescenți (young adults) și tineri de vârstă medie (middle youth), care sunt acei „young professionals” în căutare de locuri „cool”.
Preview publicație
Publicații asemănătoare
- Rapoarte de cercetare
Vitalitatea Culturală a Orașelor din România -ediția 2007
2007
- Rapoarte de cercetare
Barometrul de Consum Cultural 2008
2008
- Rapoarte de cercetare, Volume
Barometrul de Consum Cultural 2018. Dinamica sectorului cultural în Anul Centenarului Marii Uniri
2019