22 aprilie 2024
Anunț public de scoatere la concurs a postului vacant de Economist, gradul I (S)
în cadrul Serviciului Financiar-contabilitate, Compartimentul Contabilitate
Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală organizează, în temeiul Legii nr.53/2003-Codul Muncii, republicată, H.G. nr.1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Legii-cadru nr. 153/2047 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, la sediul din Bd. Unirii nr.22, etaj 2, sector 3, Bucureşti, în perioada 22.04.2024-28.05.2024, concursul pentru ocuparea postului contractual de execuție, vacant, de Economist, gradul I, bază (S), în cadrul Serviciului Financiar-contabilitate_Compartimentul Contabilitate, pentru perioadă nedeterminată, cu normă întreagă (8 ore/zi).
CONDIȚII GENERALE DE PARTICIPARE:
Poate participa la concursul pentru ocuparea postului persoana care îndeplinește următoarele condiții:
- are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- are capacitate deplină de exerciţiu și capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003- Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate
- îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea
- nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii
- nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h)
CONDIŢII SPECIFICE POSTULUI:
1.Studii de specialitate: studii superioare în domeniul științelor economice, acreditate, absolvite cu diplomă de licență;
2.Perfecționări (specializări): cursuri de perfecționare în domeniul studiilor de specialitate, contabilitatea instituțiilor publice și audit public intern;
3.Vechimea în muncă/specialitate necesară: 3 ani și 6 luni
4.Cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Microsoft Office/ programe de specialitate.
5.Limbi străine: limba engleză _ nivel mediu
6.Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: abilități de negociere, diplomație, toleranță,capacitate de comunicare, relaţionare și cooperare în echipă, capacitate de analiză şi sinteză, adaptabilitate la situaţii noi, putere de concentrare în condiţii de stres; bun organizator, ordonat, dinamic; corectitudine, moralitate, amabilitate, respect faţă de ceilalţi angajaţi şi față de partenerii şi colaboratorii INCFC, spirit de inițiativă, operativitate, perspicacitate, responsabilitate personală.
7.Cerinţe specifice:
- cuoașterea legislației și a normelor aplicabile sistemului public în domeniul financiar-contabil;
- competențe de planificare și previziune bugetară;
- capacitate de autoorganizare și prioritizare a sarcinilor;
- capacitate de asumare a răspunderii;
- atenție sporită pentru detalii;
- competențe în culegerea, clasificarea și interpretarea informațiilor în vederea pregătiriii rapoartelor;
disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii
DESCRIEREA SARCINILOR CE REVIN POSTULUI:
- Întocmește și contabilizează/gestionează facturile către beneficiarii serviciilor oferite de Institut;
- Realizează înregistrări contabile cu privire la patrimoniului mobil și imobil aflat în administrarea instituției, a obiectelor de inventar, mijloacelor fixe/ materialelor, incluzând și notele contabile de amortizare;
- Urmăreaște cronologia facturilor emise și se îngrijește de îndosarierea acestora în funcție de specific activității;
- Verifică documentele jusitificative primite pentru operațiunile contabile gestionate;
- Verifică extrasele de cont și înregistrează încasările respective;
- Verifică legalitatea, exactitatea şi corectitudinea documentelor și a operaţiilor efectuate;
- Urmărește termenul scadent al efectuării încasărilor și emite document de înștiințare atunci când este cazul, prezentându-l compartimentelor de specialitate;
- Participă la inventarierea anuală în vederea închiderii bilanţului contabil şi furnizarea datelor corecte şi complete membrilor comisiei de inventariere;
- Întocmește referate de necesitate, note de fundamentare și/sau justificative pentru achiziționarea de bunuri/servicii și/sau produse necesare la nivelul serviciului financiar-contabil;
- Întocmeșteadrese și/sau alte documente administrative aferente desfășurării activitații Serviciului financiar-contabil;
- Participă la implementarea controlului intern managerial conform indicațiilor primite de la superiorul ierarhic;
- Arhivează documentele emise și deținute la nivelul Serviciului Financiar-Contabilitate, conform procedurii;
- Raportează superiorului ierarhic orice abateri disciplinare sau situaţii şi evenimente semnificative survenite în activitatea sa;
- La desemnarea superioriorului ierarhic colaborează cu ceilalţi angajaţi, cu specialiştii din minister sau din alte ministere, precum şi cu alţi specialişti din domeniu;
- Cunoaşte, aplică şi respectă normele, procedurile şi regulamentele interne precum și dispozițiile legale incidente;
- Păstrează confidenţialitatea asupra tuturor informaţiilor la care are acces în cadrul serviciului;
- La solicitarea superiorului ierarhic, participă la diverse forme de pregătire şi perfecţionare profesională;
- Manifestă bună credinţă şi loialitate faţă de instituție şi nu face aprecieri defăimătoare la adresa acesteia sau a angajaţilor săi;
- Participă la procesul de evaluare periodică a performanţelor profesionale, în conformitate cu normele interne in vigoare;
- Respectă și aplică prevederile legislației în vigoare și a procedurilor interne din domeniul sănătății și securității muncii (SSM), cele care privesc paza și protecția împotriva incendiilor (PSI), precum și oricare alte măsuri dispuse de conducerea I.N.C.F.C. în scopul protejării patrimoniului, a imaginii instituției, a angajaților etc.
- Realizează orice altă sarcină trasată de superioriorul ierarhic, în acord cu pregătirea sa profesională.
ÎNSCRIEREA LA CONCURS:
- Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar de concurs care va conţine următoarele documente:
- Formular/cerere de înscriere la concurs adresată Managerului Institutului (document anexat prezentului anunț);
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, afalte în termen de valabilitate;
- copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin caer s-a realizat schimbarea de nume, după caz
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
- documente care atestă experiența profesională generală și specifică solicitată pentru ocuparea postului – copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- cazierul judiciar / extrasul de pe cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medical de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
- curriculum vitae în format Europass, datat și semnat pe fiecare pagină.
- alte documente relevante privind domeniul de expertiză solicitat.
(2) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
(3) În cazul documentului prevăzut la pct (1) lit. e), candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării interviului.
(4) Actele prevăzute la pct.1 lit.b)-d) vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.
Depunerea dosarelor în vederea înscrierii la concurs se realizează până la data de 08.05.2024, ora 17.00, la sediul Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală: Bulevardul Unirii nr.22, sector 3, Bucureşti (în incinta Ministerului Culturii – intrarea din Blvd. Mircea Voda – etaj 2, camera 219), compartimentul Resurse Umane. Persoana de contact este dna. Bologa Elena, tel.: 0721.286.410.
Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afișează la sediul Institutului și pe pagina de internet a acestuia (www.culturadata.ro) până la data de 10.05.2024, ora 17.00.
Candidații nemultumiți de rezultatele selecției dosarelor de înscriere pot depune contestație până la data de 13.05.2024, ora 17.00.
Rezultatele contestațiilor se afișează la sediul și pe pagina de internet a INCFC (www.culturadata.ro) până la data de 14.05.2023, ora 17.00.
CALENDARUL CONCURSULUI:
Concursul va consta în:
- Proba scrisă, ce va consta în redactarea unei lucrări, pe baza bibliografiei date și se va desfăşura în data de 05.2024, ora 11.00(fără a se depaşi durata maxim admisă de 3 ore) la sediul INCFC din Bulevardul Unirii nr.22, sector 3, Bucureşti (în incinta Ministerului Culturii – intrarea din Blvd. Mircea Voda – etaj 2, camera 229).
Rezultatele probei scrise se afișează la sediul și pe pagina de internet a INCFC (www.culturadata.ro) până la data de 17.05.2024, ora 17.00.
Candidații nemultumiți pot depune contestație până la data de 20.05.2024, ora 17.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INCFC (www.culturadata.ro) până la data de 21.05.2024, ora 17.00.
- Interviul se se va desfăşura în data 22.05.2024, ora 11.00, la sediul INCFC din Bulevardul Unirii nr.22, sector 3, Bucureşti (în incinta Ministerului Culturii – intrarea din Blvd. Mircea Voda – etaj 2, camera 229);
Rezultatele interviului se afișează la sediul și pe pagina de internet a INCFC (www.culturadata.ro) până la data de 23.05.2024, ora 17.00.
Candidații nemultumiți pot depune contestație până la data de 24.05.2024, ora 17.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INCFC (www.culturadata.ro) până la data de 27.05.2024, ora 17.00.
Rezultatul final al concursului se afișează la sediu și pe pagina de internet a INCFC (www.culturadata.ro), până la data de 28.05.2024, ora 17.00.
ANEXA nr. 1 Formular – cerere de înscriere
BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ:
- Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
Tematica:
- II:Organizarea şi conducerea contabilităţii
- III:Registrele de contabilitate
- IV:Situaţii financiare
- V:Contabilitatea Trezoreriei Statului şi a instituţiilor publice
- VI:Contravenţii şi infracţiuni
- Legea nr.15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, republicată;
Tematica:
- II:Calcularea amortizării
- V:Scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe
- Legea nr.500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
Tematica:
- II:Principii, reguli şi responsabilităţi
- III:Procesul bugetar
- IV:Finanţele instituţiilor publice
- Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal;
Tematica:
- X:Venituri din alte surse
- XI:Venitul net anual impozabil
- XIV:Obligaţii declarative ale plătitorilor de venituri cu reţinere la sursă
- Hotărârea Guvernului nr.841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
Tematica:
- Condiţiile şi procedurile de transmitere, fără plată, de la o instituţie publică la altă instituţie publică a unor bunuri aflate în stare de funcţionare
- Valorificarea bunurilor scoase din funcţiune aparţinând instituţiilor publice
- Hotărârea Guvernului nr.72/2014 privind stabilirea valorii de intrare a activelor fixe la instituţiile publice;
- Ordonanţa Guvernului nr.119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv*) – Republicare;
Tematica:
- Buna gestiune financiară
- II:Dispoziţii privind controlul financiar preventiv
- Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimonial instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
Tematica:
- I:Dispoziţii generale
- II:Regimul de amortizare şi calcularea amortizării
- III:Scoaterea din funcţiune a activelor fixe
- Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr.3471/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
Tematica:
- I:Reguli generale privind reevaluarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice
- II:Reguli privind reevaluarea bunurilor din patrimoniul cultural national
- IV:Regimul de amortizare şi calcularea amortizării
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr.1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea , evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare;
Tematica:
- Angajarea cheltuielilor
- Lichidarea cheltuielilor
- Ordonanţarea cheltuielilor
- Plata cheltuielilor
- Organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr.1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare;
Tematica:
- II: Aprobarea, depunerea şi componenta situaţiilor financiare
- III: Prevederi referitoare la elementele de bilanţ
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr.923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat;
Tematica:
- Scopul controlului financiar preventiv şi categoriile de operaţiuni asupra cărora se exercită
- Organizarea controlului financiar preventiv propriu
- Raportare şi informare
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările și completările ulterioare;
Tematica:
- Norme generale de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile
- Hotărârea nr. 1069 din 11 decembrie 2013 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, cu modificările și completările ulterioare;
Tematica:
- Atribuțiile principale ale Institutului
- Veniturile proprii necesare realizării activităților specifice
- Ordin nr. 2531 din 21 ianuarie 2020 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală;
Tematica:
- Patrimoniul
- Structura organizatorică aServiciului financiar, contabilitate, incluzând atribuţii principale ale structurilor aflate în subordine
Actualizare 10.05.2024: PROCES VERBAL privind SELECŢIA DOSARELOR depuse de participanţii la concursul organizat de către Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală (INCFC), în perioada 22.04.2024 – 28.05.2024, pentru ocuparea postului de execuție vacant de Economist, gradul I, bază (S), în cadrul Serviciului Financiar-contabilitate_Compartimentul Contabilitate
Actualizare 17.05.2024: PROCES VERBALprivind rezultatele obținute de participanții la proba scrisă a concursului organizat de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, în perioada 22.04.2024 – 28.05.2024, pentru ocuparea postului de execuție vacant de Economist, gradul I, bază (S), în cadrul Serviciului Financiar-contabilitate_Compartimentul Contabilitate
Actualizare 23.05.2024: PROCES VERBAL privind rezultatele obținute de participanții în urma susținerii interviului din cadrul concursului organizat de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, în perioada 22.04.2024 – 28.05.2024, pentru ocuparea postului de execuție vacant de Economist, gradul I, bază (S), în cadrul Serviciului Financiar-contabilitate_Compartimentul Contabilitate
Actualizare 28.05.2024: RAPORTUL FINAL al concursului organizat în perioada în perioada 22.04.2024 – 28.05.2024, pentru ocuparea postului de execuție vacant de Economist, gradul I, bază (S), în cadrul Serviciului Financiar-contabilitate_Compartimentul Contabilitate
Ultimele articole
- Noutati
Anunț public de scoatere la concurs a postului vacant de Secretar PR, gradul I, gradația bază (S)
- Noutati
Anunț public de scoatere la concurs a postului vacant de Referent de specialitate, gradul I, gradația bază (S)
- Noutati
Anunț public de scoatere la concurs a postului vacant de Analist, debutant, bază (S)
- Noutati
Cele mai inspirate idei de proiecte culturale se lansează la Școala de Vară Culturadata
- Noutati
75 de ani de Consiliul Europei la București