26 ianuarie 2023
Anunț public de scoatere la concurs a postului vacant de Consilier juridic, gradul IA, bază (S)
în cadrul Compartimentului juridic
Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală organizează, în temeiul Legii nr.53/2003-Codul Muncii, republicată, HG nr.1336 / 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Legii-cadru nr. 153/2047 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, la sediul din Bd. Unirii nr.22, etaj 2, sector 3, Bucureşti, în perioada 26.01.2023-27.02.2023, concursul pentru ocuparea postului contractual de execuție, vacant, de Consilier juridic, gradul IA, bază (S), în cadrul Compartimentului juridic, pentru perioada determinată de 2 ani cuprinsă între 01.03.2023 – 01.03.2025, cu normă întreagă (8 ore/zi).
CONDIȚII GENERALE DE PARTICIPARE:
Poate participa la concursul pentru ocuparea postului persoana care îndeplinește următoarele condiții:
- are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- are capacitate deplină de exerciţiu și capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003- Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate
- îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea
- nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii
- nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h)
CONDIŢII SPECIFICE POSTULUI:
1.Studii de specialitate: studii superioare de specialitate juridică/de drept, de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență;
Perfecționări (specializări): cursuri de perfecţionare/specializare în domeniul studiilor de specialitate și în cel putin unul dintre domeniile principale de activitate al institutului, master în științe juridice;
2.Vechimea în muncă/specialitate necesară: 7 ani în cadrul instituților publice
3.Cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Pachet Microsoft Office, cunoștințe de operare PC, nivel avansat, inclusiv programe de specialitate (ex. program de legislație).
4.Limbi străine: limba engleză _ nivel mediu
5.Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: abilități de negociere, diplomație, toleranță, capacitate de comunicare, relaţionare și cooperare în echipă, capacitate de analiză şi sinteză, adaptabilitate la situaţii noi, putere de concentrare în condiţii de stres; bun organizator, ordonat, dinamic; corectitudine, moralitate, amabilitate, respect faţă de ceilalţi angajaţi şi față de partenerii şi colaboratorii INCFC, spirit de inițiativă, operativitate, perspicacitate, responsabilitate personală.
6.Cerinţe specifice:
– cunoaşterea temeinică a legislaţiei aplicabile sistemului public în domeniul contabilităţii, salarizării, legislației muncii, contenciosului administrativ, dreptul comun, achiziții publice, respectiv cunoașterea legislației specifice sectorului ocupațional cultură (cercetare și formare profesională);
– capacităţi de previziune, organizare, decizie, coordonare, control-evaluare;
– capacitate de autoorganizare și prioritizare a sarcinilor;
– capacitate de asumare a răspunderii;
– competențe în culegerea, clasificarea și interpretarea informațiilor în vederea pregătirii rapoartelor;
– disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii;
– disponibilitate pentru deplasări în interes de serviciu în ţară şi străinătate.
DESCRIEREA SARCINILOR CE REVIN POSTULUI:
- acordă consultanță și reprezentare juridică instituției, pe baza delegaţiei date de conducerea instituţiei
- apără interesele instituţiei în faţa instanţelor judecătoreşti şi a altor organe de jurisdicţie, precum şi în raporturile cu alte organisme, cu persoane fizice sau juridice
- asigură legalitatea desfăşurării şi apărării intereselor Institutului
- întocmeşte, redactează toate actele specifice pentru susţinerea, în instanţele de orice grad, a intereselor legitime ale Institutului
- exercită căile de atac împotriva hotărârilor judecătoreşti considerate neîntemeiate şi nelegale
- avizează, din punctul de vedere al legalităţii, actele juridice producătoare de efecte juridice în care Institutul este parte
- avizează, din punctul de vedere al legalităţii, orice măsuri care sunt de natură să angajeze răspunderea patrimonială a Institutului ori să aducă atingere drepturilor acestuia sau ale personalului din cadrul acestuia
- avizează deciziile emise de manager
- elaborează propuneri cu privire la acte normative care privesc activitatea Institutului
- conlucrează cu compartimentele Institutului interesate în întocmirea de acte, contracte, decizii etc., asigurând conformitatea acestora cu dispoziţiile legale
- asigură transmiterea către compartimentele interesate ale Institutului a reglementărilor legale nou-apărute
- elaborează sau, după caz, analizează şi avizează, din punctul de vedere al legalităţii, proiectele de acte juridice şi de contracte în care Institutul este parte, asigurând conformitatea acestora cu dispoziţiile legale;
- formulează opinii fundamentate privind legalitatea, la solicitarea managerului
- se preocupă de permanenta actualizare a bazei informatice legislative a Institutului
- acordă asistenţă juridică tuturor structurilor organizatorice din cadrul Institutului
- întocmește referate de necesitate, note de fundamentare și/sau justificative pentru achiziționarea de bunuri/servicii și/sau produse necesare la nivelul compartimentului juridic
- participă la elaborarea proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli
- întocmeșteadrese sau alte documente administrative aferente desfășurării activitații Compartimentului juridic;
- participă la inventarierea anuală în vederea închiderii bilanţului contabil şi furnizarea datelor corecte şi complete membrilor comisiei de inventariere
- la propunerea superiorului ierarhic, participă la diverse forme de pregătire şi perfecţionare profesională, inclusiv conferințe, colocvii, comunicări de specialitate;
- participă la realizarea raportului anual de activitate la nivelul Institutului, conform pregătirii sale profesionale ;
- furnizează, la cererea superiorilor ierarhici, rapoarte şi informări ce țin de activitatea desfășurată în cadrul Compartimentului juridic
- la desemnarea superiorilor ierarhici colaborează cu ceilalţi angajaţi, cu specialiştii din minister sau din alte ministere, precum şi cu alţi specialişti din domeniu;
- participă la implementarea controlului intern managerial conform indicațiilor primite de la superiorul ierarhic
- arhivează documentele emise și deținute la nivelul Compartimentului juridic, conform procedurii
- raportează superiorului ierarhic orice abateri disciplinare sau situaţii şi evenimente semnificative survenite în activitatea sa
- negociază şi conciliază situaţiile conflictuale apărute în relaţiile interpersonale;
- cunoaşte, aplică şi respectă normele, procedurile şi regulamentele interne precum și dispozițiile legale incidente;
- păstrează confidenţialitatea asupra tuturor informaţiilor la care are acces în cadrul serviciului;
- manifestă bună credinţă şi loialitate faţă de instituție şi nu face aprecieri defăimătoare la adresa acesteia sau a angajaţilor săi;
- participă la procesul de evaluare periodică a performanţelor profesionale, în conformitate cu normele interne in vigoare;
- respectă și aplică prevederile legislației în vigoare și a procedurilor interne din domeniul sănătății și securității muncii (SSM), cele care privesc paza și protecția împotriva incendiilor (PSI), precum și oricare alte măsuri dispuse de conducerea I.N.C.F.C. în scopul protejării patrimoniului, a imaginii instituției, a angajaților etc.
- realizează orice altă sarcină trasată de superioriorul ierarhic, în cadrul pregătirii sale profesionale.
ÎNSCRIEREA LA CONCURS:
- Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar de concurs care va conţine următoarele documente:
- Formular/cerere de înscriere la concurs adresată Managerului Institutului (document anexat prezentului anunț);
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, afalte în termen de valabilitate;
- copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin caer s-a realizat schimbarea de nume, după caz
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
- documente care atestă experiența profesională generală și specifică solicitată pentru ocuparea postului – copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- cazierul judiciar / extrasul de pe cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medical de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
- curriculum vitae în format Europass, datat și semnat pe fiecare pagină.
- alte documente relevante privind domeniul de expertiză solicitat.
(2) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
(3) În cazul documentului prevăzut la pct (1) lit. e), candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării interviului.
(4) Actele prevăzute la pct.1 lit.b)-d) vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.
Depunerea dosarelor în vederea înscrierii la concurs se realizează până la data de 08.02.2023, ora 17.00, la sediul Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală: Bulevardul Unirii nr.22, sector 3, Bucureşti (în incinta Ministerului Culturii – intrarea din Blvd. Mircea Voda – etaj 2, camera 219), compartimentul Resurse Umane. Persoana de contact este dna. Bologa Elena, tel.: 0721.286.410.
Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afișează la sediul Institutului și pe pagina de internet a acestuia (www.culturadata.ro) până la data de 10.02.2023, ora 17.00.
Candidații nemultumiți de rezultatele selecției dosarelor de înscriere pot depune contestație până la data de 13.02.2023, ora 17.00.
Rezultatele contestațiilor se afișează la sediul și pe pagina de internet a INCFC (www.culturadata.ro) până la data de 14.02.2023, ora 17.00.
CALENDARUL CONCURSULUI:
Concursul va consta în:
- Proba scrisă, ce va consta în redactarea unei lucrări, pe baza bibliografiei date și se va desfăşura în data de 15.02.2023, ora 11.00 (fără a se depaşi durata maxim admisă de 3 ore) la sediul INCFC din Bulevardul Unirii nr.22, sector 3, Bucureşti (în incinta Ministerului Culturii – intrarea din Blvd. Mircea Voda – etaj 2, camera 229).
Rezultatele probei scrise se afișează la sediul și pe pagina de internet a INCFC (www.culturadata.ro) până la data de 16.02.2023, ora 17.00.
Candidații nemultumiți pot depune contestație până la data de 17.02.2023, ora 17.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INCFC (www.culturadata.ro) până la data de 20.02.2023, ora 17.00.
- Interviul se se va desfăşura în data 21.02.2023, ora 11.00, la sediul INCFC din Bulevardul Unirii nr.22, sector 3, Bucureşti (în incinta Ministerului Culturii – intrarea din Blvd. Mircea Voda – etaj 2, camera 229);
Rezultatele interviului se afișează la sediul și pe pagina de internet a INCFC (www.culturadata.ro) până la data de 22.02.2023, ora 17.00.
Candidații nemultumiți pot depune contestație până la data de 23.02.2023, ora 17.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INCFC (www.culturadata.ro) până la data de 24.02.2023, ora 17.00.
Rezultatul final al concursului se afișează la sediu și pe pagina de internet a INCFC (www.culturadata.ro), până la data de 27.02.2023, ora 17.00.
ANEXA nr. 1 Formular – cerere de înscriere
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.514/2003 privind organizarea și exercitarea profesiei de consilier juridic, cu modificările și completările ulterioare;
- Statutul profesiei de consilier juridic;
- Legea nr.53/2003 – Codul muncii, republicat, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.287/2009 – Codul civil, republicat, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.134/2010 – Codul de procedură civilă – republicat, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 286/2009 – Codul penal, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 135/2010 – Codul de procedură penală, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotarirea 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice;
- Legea 98/2016 privind achiziţiile publice;
- Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.213/1998 privind bunurile proprietate publică, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și alte drepturi conexe, cu modificările și completările ulterioare;
- OUG nr.189/2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.227/2015_Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 119/31.08.1999 – privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- OMFP nr. 1792/24.12.2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordin nr.600/2018 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entităților publice;
- Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, republicată(articolele referitoare la educația permanentă);
- HG 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările și completările ulterioare;
- G. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată;
- M.C. nr.2566/05.02.2020 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea examenului de obținere a certificatului de traducător în și din limbi străine
- Ordinul nr. 3712/1721/2018 privind aprobarea Metodologiei de elaborare, validare, aprobare şi gestionare a standardelor ocupaţionale şi a modelului de standard occupational, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 480 din 11 iunie 2018
- ORDIN Nr. 353/5202 din 23 iulie 2003 pentru aprobarea Metodologiei de autorizare a furnizorilor de formare profesionala a adultilor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public,
- G. nr. 123/2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public;
- Ordinal ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si al ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 501/5.253/2003 pentru aprobarea Metodologiei certificarii formarii profesionale a adultilor;
- Legii nr.319/2003 privind Statutul personalului de cercetare-dezvoltare, Ordinului ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr.6560/2012 privind aprobarea standardelor minimale necesare și obligatorii pentru conferirea titlurilor didactice din învățământul superior și a gradelor profesionale de cercetare-dezvoltare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.890 din 27.12.2012, modificat prin Ordinul M.E.N. nr.4204/2013;
- Legea nr. 24/2000privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată;
- Legea nr. 73/1993pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ, republicată cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994pentru aprobarea Regulamentului Camerei Deputaţilor, republicată, cu modificările ulterioare;
- Legea nr. 52/2003privind transparenţa decizională în administraţia publică;
- Hotărârea Guvernului nr. 50/2005pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare, republicată;
- Hotărârea Guvernului nr. 775/2005pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central;
- Hotărârea Guvernului nr. 870 din 28 iunie 2006 privind aprobarea Strategiei pentru îmbunătățirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare a politicilor publice la nivelul administrației publice centrale,
- Hotărârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi și obligații ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în interesul serviciului;
- OUG nr. 72/2013 privind reorganizarea unor instituţii publice aflate în subordinea Ministerului Culturii, cu modificările și completările ulterioare;
- HG nr.1069/2013 privind înființarea, organizarea și funcționarea Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturala, cu modificările și completările ulterioare;
- OMC nr.2531/21.01.2020 privind aprobarea Regulamentului de organizare și Funcționare a Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală.
Ultimele articole
- Noutati
Anunț public de scoatere la concurs a postului vacant de Secretar PR, gradul I, gradația bază (S)
- Noutati
Anunț public de scoatere la concurs a postului vacant de Referent de specialitate, gradul I, gradația bază (S)
- Noutati
Anunț public de scoatere la concurs a postului vacant de Analist, debutant, bază (S)
- Noutati
Cele mai inspirate idei de proiecte culturale se lansează la Școala de Vară Culturadata
- Noutati
75 de ani de Consiliul Europei la București