4 octombrie 2024
Studiu de consum cultural la nivelul județului Bihor
Prezentul raport conține prezentarea datelor statistice cu privire la consumul cultural la nivelul județului Bihor. Analizele au fost realizate astfel încât să răspundă obiectivelor de cercetare enunțate:
- identificarea nivelului de consum cultural de la nivelul județului Bihor,
- identificarea nivelului de satisfacție al populației cu privire la viața culturală din județul Bihor,
- conturarea profilului consumatorului cultural,
- identificarea principalelor așteptări pe care le au locuitorii
- și identificarea dihotomiilor de consum pentru mediul urban și rural.
De asemenea, studiul și-a propus identificarea schimbărilor de practici culturale ca urmare a situației generate de pandemia Covid 19 și identificarea tendințelor de consum cultural în viitorul apropiat, în comparație cu tendințele existente la nivel național.
1. Metodologie
- Eșantionul a fost construit astfel încât să ofere reprezentativitate la nivelul județului Bihor, pentru populația de 18 ani și peste.
- Au fost colectate 1000 de chestionare din județul Bihor.
- Eșantionul a fost realizat cu eroare maximă de +/-3.1%, la un nivel de încredere de 95%.
- Chestionarele au fost aplicate prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), iar eșantionul a fost simplu aleatoriu, generat prin metoda RDD (random digit dialing).
- Pentru fiecare respondent au fost înregistrate date socio-demografice pentru a fi validată structura eșantionului: genul, vârsta, nivelul de educație etc.
- Eșantionul a respectat ponderea categoriilor din populația generală, potrivit ultimelor date INS disponibile, după distribuțiile marginale.
- Datele au fost colectate ținând cont de următoarele dimensiuni și variabile de cercetare:
- consumul cultural în spațiul public,
- activități de timp liber în spațiul public,
- consumul cultural în spațiul non-public,
- consumul de internet și utilizarea internetului pentru consumul cultural,
- percepția locuitorilor cu privire la importanța patrimoniului,
- principalele aspecte care ar determina creșterea nivelului de consum în raport cu evenimentele culturale,
- principalele instituții publice de cultură frecventate de respondenți în ultimul an,
- nivelul de satisfacție al oamenilor în raport cu activitatea instituțiilor publice de cultură, principalele direcții de investiții, reparații, modernizări, reabilitări percepute de locuitori ca fiind prioritare la nivelul județului Bihor,
- topul celor mai importante instituții publice de cultură din județ în percepția locuitorilor,
- date socio-demografice etc.
În cadrul următoarelor secțiuni sunt prezentate analize de frecvență și tabele de contingență.
Ultimele articole

- Uncategorized
Premise pentru o strategie culturală națională

- Uncategorized
Strategia culturală a județului Bihor 2021-2027

- Noutati, Uncategorized
Punct de vedere: Articole din Revista Cultura

- Noutati, Uncategorized
Anunț Public de Scoatere la Concurs a Postului Vacant de Expert Statistică Culturală – Cercetător în sociologie _Cod COR 263208

- Uncategorized
HERITART – „Audience Development” (al 4-lea workshop), eveniment organizat de INCFC