Sectoarele Culturale și Creative din România. Importanța economică și contextul competitiv [2015]
2015
Sectoarele culturale și creative din România. Importanța economică și contextul competitiv este o colecție de studii care au ca temă economia creativă. Sectoarele culturale și creative sunt analizate din perspectiva valorilor culturale, sociale și economice pe care le generează.
Descriere
Sectoarele culturale și creative din România. Importanța economică și contextul competitiv este o colecție de studii care au ca temă economia creativă. Sectoarele culturale și creative sunt analizate din perspectiva valorilor culturale, sociale și economice pe care le generează.
Autorii studiilor prezintă relația dintre creativitate, cultură, economie și societate ca fiind una interdependentă. Principalele teme abordate sunt modul de definire al acestor sectoare, problematica drepturilor de autor, rolul economic și potențialul de creștere la nivel național, comerțul la nivel internațional sau în mediul virtual, efectele de incluziune socială, antreprenoriatul, inovarea și avantajele competitive din cadrul acestor sectoare.
Cuprins
- Introducere
- Partea I – Sectoarele creative şi economia
- Capitolul I
- Capitolul II – Un cerc virtuos sau unul vicios? Dreptul de autor şi drepturile conexe în economia contemporană a României
- Partea II – Sectorul cultural și creativ în România
- Capitolul III – Sectorul cultural și creativ în România: rolul economic și potențial de creștere
- Capitolul IV – Comerţul online cu bunuri culturale -2013
- Capitolul V – Unde și ce exportăm și de unde importăm cultura: analiza balanței comerciale a României în domeniul culturii
- Partea a III-a – Studii de caz asupra mediului competitiv
- Capitolul VI – Crearea valorii sociale: cazul Centrului de Artă Comunitară „Vârsta4”
- Capitolul VII – Antreprenoriat și inovare culturală: studiu de caz Festivalul Național de Teatru Tânăr Ideo Ideis
- Capitolul VIII – Avantajele competitive în producţia globală de film: cazul României
- Capitolul IX – Referinţe
Despre
Coordonatori
- Valentin Cojanu, Carmen Croitoru, Anda Becuţ
Autori
- Delia Mucica, Dragoș Pîslaru, Ioana Ceobanu, Ștefania Voicu, Bianca Bălșan
Editura
- Editura Pro Universitaria,
- București, 2015
- ISBN 978-606-26-0491-2
Preview publicație
Publicații asemănătoare
- Volume
Barometrul de Consum Cultural 2015. Preferințe, practici, tendințe
2016
- Volume
Barometrul de Consum Cultural 2017. Cultura în pragul Centenarului Marii Uniri: Identitate, patrimoniu și practici culturale
2018
- Rapoarte de cercetare, Volume
Barometrul de Consum Cultural 2012. Cultura și noile tehnologii, între sedentarism și activism cultural
2012