E(ste)tică, Experiență și Educație în reprezentarea Holocaustului în muzeu

E(ste)tică, Experiență și Educație în reprezentarea Holocaustului în muzeu

(Descarcă PDF)

Doi:

https://doi.org/10.61789/rm.2021.07

Autoare:

Alina Marincean

Pagini:

74-87

Abstract:

Situated at the discursive congruence of disciplines such as historiography, museology, literature, psychopedagogy or visual arts, the theme of the Holocaust was approached through the prism of each of the disciplines mentioned above, separately, and its representation from a visual, narrative, and educational point of view remains museographically one of the biggest challenges. This article introduces the problematization of the components underlying the scenography of exhibitions on the Holocaust, its educational component, how these representations in museum can be approached, thought, perceived, what is their role and relevance in terms of learning, experience, and aesthetics. The study also offers some general lines of pedagogical principles for approaching Holocaust education in the museum as well as signaling new  progressive directions of learning.

Cuvinte cheie:

Holocaust, Museum education, Aesthetic, Constructivism, Andragogy, Memory.

Cum puteți cita articolul:

Marincean, Alina. 2021. “E(ste)tică, Experiență și Educație în reprezentarea Holocaustului în muzeu” Revista Muzeelor 1/2021: 74-87. [DOI: https://doi.org/10.61789/rm.2021.07]

Înapoi la Revista Muzeelor 1/2021

 

Lucrările din Revista Muzeelor sunt publicate sub licența Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. Aceasta permite descărcarea și partajarea materialelor publicate, atât timp cât este citat autorul, însă materialele publicate nu pot fi modificate în niciun fel și nici utilizate în scop comercial.