14 iulie 2017

Conferința „Mastering the Music Business”, ediția a 2-a. Co-organizator: INCFC

  • Noutati

În perioada 10-11 iulie 2017, a avut loc cea de-a doua ediție a Conferinței MASTERING THE MUSIC BUSINESS, eveniment organizat de Star Management, Asociația Star Education împreună cu Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC), în parteneriat cu Overground Music şi Agenția de Vise.

MMB este o conferință dedicată industriei muzicale și adresată, în principal, artiștilor independenți. Cu această ocazie, INCFC a realizat un studiu de satisfacţie a participanţilor la conferință, cu scopul de a completa datele despre acest sector cu informații despre așteptările și nevoile principalilor actori din industria muzicală.

Conferința, deschisă de artistul Smiley, a inclus prezentările invitaților străini și români: Chris COOKE (CMU Insights), Sam TAYLOR (TUNECORE) – care a prezentat cea mai mare platformă de marketing și vânzări pentru artiști și label-uri independente, Barna NEMETHI – care a vorbit despre realizarea de clipuri în România, de la idee la producție, Cătălin DAVIDESCU (Dark Side) și ALINA Tirla (VIP Pictures) – care au vorbit despre despre merchandising ca sursă suplimentară de venituri. De asemenea, a avut loc și lansarea volumului autobiografic „Viață” semnat de Keith Richards, celebrul membru fondator al trupei Rolling Stones.

Directorul General al Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală, dna. Carmen CROITORU și Directorul Direcției Cercetare, dna. Anda BECUȚ, au deschis cea de-a doua parte a conferinței, cu prezentarea “Cărții Albe pentru activarea potențialului economic al sectoarelor culturale și creative din România” și a capitolului “Practici şi preferinţe contemporane de consum în muzică şi dans” din Barometrul de Consum Cultural pe anul 2016. Prezentările au fost urmate de o sesiune Q&A (întrebări-răspunsuri), grație nivelului ridicat de interes arătat de participanții la conferință. În cadrul seriei „Indie Success Stories” au luat cuvântul Bobby STOICA, Codruț DUMITRESCU și Nicu ALIFANTIS (în dialog cu Anca LUPEȘ)

În paralel cu desfășurarea evenimentului din Sala Aula, au avut loc trei workshop-uri coordonate de Iulia POP de la Overground Music (Social Media pentru artiști), Marius MATACHE de la Forever Folk (Cum să-ți produci propriul album) și Dan FINȚESCU (Cum să-ți propui muzica unui director de playlist de radio).

Cea de-a doua zi a Conferinţei a început cu un studiu de caz: „UNTOLD – Best Major Festival din Europa de Est”, prezentat de Edy CHEREJI. Lucas ILIEV (Music Gateway) a vorbit despre „Piaţa de sync (sincronizare de imagini cu muzică – film/publicitate/video games) la nivel global şi în Europa de Est”. Călin CLEJ (PepsiCo România), Irina PETROVICI (Grolsch România), Raluca Oana SAVA (PP Distributors) şi Dinu PĂNESCU (The Hub Partners) au vorbit despre campaniile creative şi au prezentat studii de caz.

În programul aceleiaşi zile, au avut loc şi patru workshop-uri susţinute de Anca LUPEŞ (Cum să-ţi faci un plan de marketing. De ce, care sunt paşii şi ce trebuie să urmăreşti), Cristian FLOREA (Blogging pentru artişti), Cosmin IONESCU (Cum să-ţi construieşti un EPK) şi Aura NECSAT (Scrierea proiectelor pe fonduri nerambursabile).


Galerie foto