11 aprilie 2020
Conferința finală a proiectului Live Skills, în regim online
Proiectul Live Skills se apropie de final. Conferința finală planificată să se desfășoare la Bruxelles, în 26 martie 2020, cu o serie de invitați importanți ai Comisiei Europene, s-a transformat într-o amplă întâlnire online, dat fiind contextul mai puțin favorabil impus de pandemia coronavirusului.
Conferința de final a adus împreună două proiecte, care aveau în comun tema impactului noilor competențe digitale in artele spectacolului, asupra domeniului audiovizual și asupra sectorului editorial, respectiv proiectul Live Skills și cel al Federației Europene a Editorilor.
Conferința online din 26 martie 2020 a întrunit un număr de 73 de participanți online, din peste 40 de organizații provenind din 8 țări din Europa, inclusiv instituții ale UE, ambasade și organizații culturale, centre educaționale și institute de cercetare.
Dezvoltarea competențelor creative într-o epocă digitală: webinar de studii de caz și oportunități de politici
Toți cei care au experiența lucrului în proiectele europene cunosc faptul că un eveniment precum cel de față este una dintre acele ocazii speciale din ciclul de viață al unui proiect; planificată cu luni înainte, conferința de final necesită implicare și contribuții din partea tuturor partenerilor, implică o mulțime de aranjamente adminsitrative, precum rezervările de zbor și de hotel. Pe scurt, este un moment cheie, mult așteptat, care marchează închiderea proiectului și oferă organizatorilor posibilitatea de a împărtăși realizările, rezultatele, provocările și lecțiile învățate cu părțile interesate și cu publicul larg. Cu aproximativ două săptămâni mai devreme, a devenit clar că întâlnirea partenerilor de proiect nu va fi o opțiune viabilă și nici una permisă. Convertirea a ceva proiectat inițial pentru interacțiunea față în față a partenerilor, într-un format digital, a fost o provocare, dar, în același timp, a fost un proces foarte interesant, instructiv și plin de satisfacții.
În ciuda unei agendei pline și a mai mult de 20 de vorbitori, prezentările au fost scurte, iar participanții s-au implicat live pe chat pe tot parcursul zilei; sesiunile de întrebări și răspunsuri s-au succedat într-un mod foarte structurat, cu o mulțime de comentarii și feedback consistent de la participanți.
Având un conținut dens, webinarul de o zi a prezentat rezultatele a două proiecte finanțate de UE (Sectorul Alianței competențelor) care vizează dezvoltarea competențelor și a programelor de învățare inovatoare pentru industriile creative și culturale extinse:
- Proiectul Live Skills– care implică educația și formarea profesională pentru sectoarele artele spectacolului și audio-vizual în noile tehnologii digitale, managementul astistic și antreprenoriatul cultural
și
- Proiectul ASAP, al Federației Europene a Editorilor privind schimbările de competențe și abilități necesare în sectorul editorial, într-o lume din ce în ce mai digitalizată.
În urma urării de bun venit a organizatorului întâlnirii virtuale, British Council și Federația Europene a Editorilor, vorbitorii din ambele proiecte și-au prezentat opiniile în privința provocărilor pe care le impun noile competențe și „multi-abilitățile”, prezentând impactul celor două proiecte asupra cursanților și angajatorilor, împărtășind experiențe, bune practici și lecții învățate.
În privința proiectului Live Skills, partenerii din Bulgaria, Grecia, Irlanda de Nord și România au descris modul în care proiectul a contribuit la îmbunătățirea competențelor și a angajabilității în sectorul cultural. Cercetările esențiale la nivel național au evidențiat apariția întreprinderilor mici și o tendință în ocuparea forței de muncă independente, identificând, în același timp, lacune de competențe care au dus la elaborarea și pilotarea a 3 programe de formare inovatoare în domeniul antreprenoriatului cultural, noilor tehnologii digitale și al managementului artistic. Prezentarea schemelor de pilotare alternative, adaptate contextului local și nevoilor industriei artelor spectacolului și a celei audiovizuală, a evidențiat adaptabilitatea și inovația proiectului în procesul de instruire a persoanelor implicate, în timp ce mărturia unei studente practicante la Opera din Irlanda de Nord a relevat potențialul de noi oportunități de angajare și a adus proiectului o mărturie din viața cotidiană.
Evaluatorul extern al proiectului Live Skills a împărtășit câteva aspecte importante din raport care indică faptul că proiectul a ajuns la un număr de aproape 600 de studenți în 4 state, 70% dintre cursanți, profesori și angajatori au raportat că au beneficiat direct de programele-pilot.
Sesiunea finală a întâlnirii online a fost dedicată explorării durabilității și a oportunităților politicilor publice. Partenerii au analizat posibilitățile de acreditare și certificare a resurselor de formare dezvoltate în cadrul celor două proiecte.
Mai multe detalii puteți afla accesând: https://www.live-skills.eu/live-skills-asap-webinar.
Ultimele articole
- Noutati
Anunț public de scoatere la concurs a postului vacant de Secretar PR, gradul I, gradația bază (S)
- Noutati
Anunț public de scoatere la concurs a postului vacant de Referent de specialitate, gradul I, gradația bază (S)
- Noutati
Anunț public de scoatere la concurs a postului vacant de Analist, debutant, bază (S)
- Noutati
Cele mai inspirate idei de proiecte culturale se lansează la Școala de Vară Culturadata
- Noutati
75 de ani de Consiliul Europei la București