Conferința de Marketing Cultural – Ediția 2019
21 noiembrie 2019
To brand or not to brand
21 noiembrie 2019
Casa Filipescu-Cesianu (Calea Victoriei nr. 151)
Descriere
Joi, 21 noiembrie 2019, a avut loc cea de-a șasea ediție a Conferinței de Marketing Cultural, la Casa Filipescu-Cesianu (Calea Victoriei nr. 151). Tema din acest an a fost „To brand or not to brand. Brandingul cultural. Idee și identitate”. Evenimentul a fost organizat în parteneriat cu Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, cu sprijinul ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti.
Alături de creșterea interesului instituţiilor de cultură pentru branding, coexistă și o schimbare puternică către o recentrare a rolului pe care îl pot juca acestea în educația și în dezvoltarea continuă a societății. Conferința „To brand or not to brand. Brandingul cultural. Idee și identitate” a explorat rolul „brandurilor” ca instrumente necesare în sectorul cultural.
Astfel, ne-am propus să privim acest subiect prin ochii și experiența unor specialiști din variate domenii culturale, nu doar din sectorul muzeal.
Conferința va fi deschisă de Dr. Adrian Majuru, Manager Muzeul Municipiului București.
Participanții din cadrul acestei ediții și temele pe care și le-au ales sunt:
Drd. Angelica Iacob, Șef Secție Artă, Muzeul Municipiului București – „Consiliul Internaţional al Muzeelor (ICOM). Definiția muzeului”
Conf. univ. dr. Carmen Croitoru, Director General Institutul Național Pentru Cercetare și Formare Culturală – „Date relevante în statistica muzeală”
Dr. Elena Olariu, Director Adjunct Artă, Muzeul Municipiului București – „Pinacoteca Muzeului Municipiului București. De la un concept interbelic la o mare galerie a secolului XXI”
Sonia Constantin, Digital Communications Manager, British Council România – „The branding dilemma: identitate în proiecte culturale în parteneriat”
Dr. Valer Rus, Manager Muzeul „Casa Mureșenilor, Brașov și Cristina Seitz, Muzeograf și Manager de proiect, Muzeul „Casa Mureșenilor, Brașov – „IA. Primul asistent virtual muzeal bazat pe inteligența artificială”
Daniela Ungureanu, Manager Executiv ShortsUp – „Cum construiești un brand-umbrelă pentru un festival cu ediții multianuale”
Drd. Delia Bran, Muzeograf, Biroul de Istorie Bucureșteană, Muzeul Municipiului București – „Branding în comunism. Cazul Muzeului Municipiului București”
Conf. univ. dr. Cătălin D. Constantin, Facultatea de Litere, Universitatea București – Identitate și imagine națională. O poveste din secolul al XIX-lea”
Ruxandra Mateescu, Fondator Asociația Supereroi printre noi – „Atinge, privește, învață. Cum pot muzeele deveni centre de educație pentru vizitatorii cu dizabilități”
Conf. univ. dr. Alexandra Zbuchea, Specialist Marketing Cultural – „Brandul și audiența unui muzeu”
Fiecare prezentare a avut o durată de 25 de minute, urmată de o sesiune de Q&A.
Conferința face parte din seria întâlnirilor anuale începută în 2014 cu tema „Identitate vizuală în marketingul muzeal” și continuată cu temele „Educația muzeală – de la concept expozițional la activități educative” (2015), „Publicuri și organizații culturale: practici și tendințe” (2016), „Revalorizarea patrimoniului cultural – dezvoltarea de noi audiențe” (2017) și „Centenar în digital” (2018).
Conferinţa de Marketing cultural (a VI-a ediţie) a fost realizată sub atenta coordonare a unui Consiliu Științific alcătuit din: Conf. univ. dr. Carmen Croitoru (Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală), Dr. Adrian Majuru, Eliana Radu și drd. Angelica Iacob (Muzeul Municipiului București).
Comitetul de Organizare al simpozionului este alcătuit din: Eliana Radu, Maria Sfrijan și Veronica Leca (Muzeul Municipiului Bucureşti), Andreea Codreanu (Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală).
Detalii
Participanți
• Drd. Angelica Iacob, Șef Secție Artă, Muzeul Municipiului București
• Conf. univ. dr. Carmen Croitoru, Director General Institutul Național Pentru Cercetare și Formare Culturală
• Dr. Elena Olariu, Director Adjunct Artă, Muzeul Municipiului București
• Sonia Constantin, Digital Communications Manager, British Council România
• Dr. Valer Rus, Manager Muzeul „Casa Mureșenilor, Brașov și Cristina Seitz, Muzeograf și Manager de proiect, Muzeul „Casa Mureșenilor, Brașov
• Daniela Ungureanu, Manager Executiv ShortsUp
• Drd. Delia Bran, Muzeograf, Biroul de Istorie Bucureșteană, Muzeul Municipiului București
• Conf. univ. dr. Cătălin D. Constantin, Facultatea de Litere, Universitatea București
• Ruxandra Mateescu, Fondator Asociația Supereroi printre noi
• Conf. univ. dr. Alexandra Zbuchea, Specialist Marketing Cultural
Dată și locație
Despre eveniment
- Dată: 21 noiembrie 2019
- Locație: Casa Filipescu-Cesianu (Calea Victoriei nr. 151)
21 noiembrie 2019
Casa Filipescu-Cesianu (Calea Victoriei nr. 151)