Conferința Națională a Managerilor Culturali – Ediția a 11-a
12–13 decembrie 2024
Rolul parteneriatelor în managementul cultural: de la util la indispensabil
12–13 decembrie 2024
Teatrul Național „I. L. Caragiale”, București - Sala Media
Descriere
Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC) organizează Conferința Națională a Managerilor Culturali (CNMC) – ediția a 11-a, în perioada 12 – 13 decembrie 2024, la Teatrul Național „I. L. Caragiale” din București – Sala Media.
Din 2014, CNMC reprezintă cea mai importantă platformă națională de consultare, dialog și schimburi de bune practici pentru manageri din instituțiile publice de cultură, specialiști în management și antreprenoriat cultural, reprezentanți ai mediului academic și ai autorităților centrale și locale.
Într-o societate din ce în ce mai vulnerabilă, în care schimbarea a devenit un cuvânt cheie, cultura este un element esențial al cetățeniei, civilizației și dezvoltării. Poziționarea și promovarea rolului culturii în societate nu este doar un deziderat, ci condiția sine qua non pentru ca managementul și managerii culturali să poată să-și demonstreze abilitățile și creativitatea.
Managementul, prin definiție, presupune colaborare, iar tema de anul acesta a CNMC, Rolul parteneriatelor în managementul cultural: de la util la indispensabil, va explora conceptul de parteneriat între companiile private și instituțiile și organizațiile culturale, accentuând importanța unei viziuni comune pentru creșterea bunăstării culturale la nivel național.
Program ziua 1 — Joi, 12 decembrie
Moderator
conf. univ. dr. Carmen Croitoru
Director General INCFC
Carmen Croitoru este Directorul General al Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC), profesor și expert în politici și strategii culturale. Face parte dintre primele generații care au promovat managementul cultural în România, lucrând de peste 35 de ani în sistemul cultural, atât în sectorul privat, cât și cel public. Este Conf. univ. dr. și coordonator al Cursului de Management și Marketing Cultural în cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică (UNATC) din București. Ocupă, în prezent, funcția de Vicepreședinte al Biroului Comitetului Director pentru Cultură, Patrimoniu și Peisaj - CDCPP, Consiliul Europei. Este membru al celor mai importante rețele culturale internaționale (Compendium of Cultural Policies and Trends, ENCATC, Culture Action Europe, Consiliul Științific al Biroului Regional UNESCO pentru Știință și Cultură în Europa) și este implicată în elaborarea de strategii care să deschidă calea către un cadru normativ coerent pentru cultură. Colaborează cu Ministerul Culturii de peste 15 ani, fiind implicată în dezvoltarea profesiei de manager cultural și promovarea legii privind managementul pentru instituțiile publice de cultură. De asemenea, a adus o contribuție importantă domeniului științific prin publicarea unor lucrări legate de sistemul și administrarea culturii, consumul de cultură sau analiza Sectoarelor Culturale și Creative. Din 2014, a preluat conducerea și a reorganizat Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, în formula în care funcționează astăzi, devenind un liant important între autorități, instituții/organizații culturale și beneficiari. Prin lucrările coordonate, a militat, permanent, pentru dezvoltarea cercetării statistice în domeniul culturii, organizând conferințe naționale și internaționale de profil.
10:00 Sesiunea I: Finanțarea privată a culturii: privilegiu sau responsabilitate?
Sprijinul financiar al companiilor private pentru inițiativele culturale este din ce în ce mai interesant și mai vizibil. Dacă până de curând parteneriatele erau privite ca un privilegiu, atât pentru companii cât și pentru instituțiile culturale, ele au devenit o dovadă de responsabilitate față de artiști, creatori și organizații. De la intervenții punctuale la nivel local, în proiecte mici de impact, până la investiții extinse, inclusiv la nivel de infrastructură, parteneriatele se transformă în relații asumate pe termen lung în care creativitatea este pilon de dezvoltare. Care este, însă, motivația companiilor private și cum își privesc contribuția în context și pe termen lung?
Invitați
Anca Ungureanu
Director de Identitate și Comunicare, UniCredit Bank
Cosmina Frâncu
Director de Comunicare, BRD Groupe Société Générale
Cosmina Frâncu gestionează comunicarea instituțională în cadrul Secretariatului General / Direcția Comunicare la BRD-Groupe Société Générale și comunicarea externă în jurul strategiei de CSR și a proiectelor în care banca este implicată. Rolul ei este să coordoneze strategia de dezvoltare durabilă a băncii, având atribuții directe, în special, în politica socială și de mediu - programul băncii de reducere a impactului negativ direct asupra mediului, programele de implicare în comunitate și sponsorizările din domeniul cultural și sportiv. Cosmina a absolvit, în 1997, Facultatea de Științe Politice și Administrative a Universității București și are un master în Relații Internaționale. Între anii 1997 și 2000, a lucrat ca Expert în cadrul Departamentului Politică Externă al Președinției României.
Gilda Lazăr
Director Comunicare și Corporate Affairs, JTI
Gilda Lazăr lucrează la JTI din 1997 și, în prezent, este Head of Corporate Affairs & Communications JTI Romania, Moldova și Bulgaria. Are o bogată experiență în jurnalism, primind în 1995 distincția pentru cel mai bun jurnalist femeie din România. A scris peste 5000 de articole apărute în reviste și ziare naționale, o parte dintre acestea fiind selectate și publicate în presa din străinătate („Courrier International”, „The Atlanta Journal and Constitution”). A fost redactor la cotidianul „Dreptatea”, la „România liberă”, corespondent al postului de radio „Europa Liberă”, realizator talk show la „Tele 7 abc”, corespondent al Ziarului „Lumea Liberă” din New York și director la cotidianul „Curentul”. A fost reprezentant „National Forum Foundation / Freedom House” pentru țările Europei Centrale și de Est și Purtător de cuvânt al Ministerului Român al Afacerilor Externe. De-a lungul anilor a fost menționată în „Top 50”, respectiv „Top 100 femei de succes”, realizate de reviste precum Capital și Business Magazin. În 2003 a primit diploma „Oameni pentru oameni”, decernată de Camera Americană de Comerț, pentru implicarea în activități filantropice, iar în 1999 a fost nominalizată în cadrul celei de-a 7-a ediții internaționale „Who's Who of Professional and Business Woman for Significant Career Achievements and Contributions to Society'' - American Biographical Institute. De asemenea, a construit companiei JTI o identitate în responsabilitate socială, prin evenimentul anual „Întâlnirile JTI”, ajuns, în 2024, la cea de-a XXV-a ediție, precum și prin parteneriatele cu cele mai importante evenimente și instituții culturale din România.
Constantin Chiriac
Președinte, Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu
Constantin Chiriac este actor de teatru și film și lider în domeniul cultural este președinte al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, al Bursei de Spectacole de la Sibiu și director general al Teatrului Național „Radu Stanca“ Sibiu. Este profesor la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu și a primit titlul de Doctor Honoris Causa la Leeds Metropolitan University, Universitatea de Vest Timișoara, Academia de Studii Economice din Moldova, Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice Chișinău și de la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași. De-a lungul carierei sale, a creat structuri de renume mondial și numeroase proiecte internaționale. Printre premiile și distincțiile care i-au fost acordate se numără Premiul Aspen Institute pentru Contribuția la Patrimoniul Cultural Național (2014) și Premiul Fundației Japonia și al Ministerului de Afaceri Externe din Japonia (2015) și Premiul Este Ofițer al Ordinului Coroanei Belgiene (2011) și Ambasador Onorific al Turismului. A primit Ordinul Național „Pentru Merit” în grad de Cavaler (2000) și Ordinul Meritul Cultural în grad de Ofițer, din partea Marelui Duce de Luxemburg (2017). Constantin Chiriac a jucat în peste 40 de spectacole, semnate de regizori importanți din România și din străinătate și a susținut one-man show-uri și recitaluri de poezie în peste 50 de țări. Printre cele mai cunoscute filme în care a jucat se numără Moromeții (regia Stere Gulea), Croaziera (regia Mircea Daneliuc) și Undeva la Palilula (regia Silviu Purcărete).
11:30 Pauză de cafea
12:00 Dezbatere: Cultura și mediul privat: ce funcționează și ce nu?
Privind managementul cultural ca proces dinamic, parteneriatele dintre organizațiile culturale și marile companii private sunt o dimensiune inevitabilă în creșterea și diversificarea surselor de finanțare. Pe măsură ce finanțarea publică devine tot mai limitată, colaborarea cu mediul privat începe să se contureze ca o alternativă. CNMC propune o discuție liberă despre factorii care pot influența succesul sau eșecul unui parteneriat, despre obstacolele pe care le au de înfruntat părțile implicate și, mai ales, despre lecții învățate.
Invitați
Andrei Borțun
CEO The Institute
Andrei Borțun este CEO al The Institute/ Mișcarea Industriilor Creative din România, Președinte al Fundației „Gala Societății Civile” și Partener în cadrul agențiilor „Dăescu Borțun Olteanu” și „Rusu + Borțun Brand Growers”. În anul 2011, a inițiat proiectul editorial INSTITUTE, The Magazine, revista industriilor creative din România și a inaugurat hub-ul The Institute, un spațiu care a găzduit peste 500 de evenimente dedicate societății civile și industriilor culturale și creative. Printre cele mai importante proiecte inițiate și organizate se numără: Festivalul European de Publicitate AdPrint, 1998; Festivalul de Comunicare Digitală Internetics, 2001; Gala Societății Civile, 2002; Art Directors Club România, 2008; Romanian Design Week, 2013; Festivalul Facultăților Vocaționale și Creative DIPLOMA, 2014; Cartierul Creativ, 2017; ASAP, 2019; COMBINAT, 2020. Alături de parteneri din sectorul privat, a inițiat proiectele: „Bursa Binelui”, proiect de responsabilitate socială al BCR; „Urbaniada”, proiect inițiat cu ING Bank; „Upartment” împreună cu BRD; „Who's Who în Industrii Creative” alături de ING Bank; „Who's Who în Artă Tânără” alături de Unicredit Bank.
Călin Dan
Manager, Muzeul Național de Artă Contemporană
Călin Dan este scriitor, artist și curator, licențiat în istoria și teoria artei. În prezent este directorul Muzeului Național de Artă Contemporană – MNAC și profesor invitat la Universitatea de Arte București. Opera sa a fost prezentă în bienalele de la Veneția, São Paulo, Istanbul și Sydney, precum și în festivalurile Ars Electronica, Linz; Dutch Electronic Arts Festival, Rotterdam; Media, film and video Osnabrück; Kurzfilmtag, Oberhausen; OSTranenie. Video Forum an der Stiftung Bauhaus Dessau; ZKM Karlsruhe etc. A primit premiul special al Festivalului de Film Experimental Split (2000) și premiul Videonale Bonn (2001). Activitatea sa curatorială include expoziții dedicate unor artiști aflați în plină ascensiune (Dan Vezentan, Radu Comșa), precum și cercetări asupra operei lui Horia Bernea, Liviu Stoicoviciu, Alexandru Chira, Ion Bitzan, Deimantas Narkevičius, Jiri Kovanda, Julian Mereuță. A dobândit recunoaștere internațională ca membru al grupului subREAL și ca autor al proiectelor pe termen lung Arhitectura Emoțională. După 1989 a fost consultant al fundațiilor Mondrian și Pro Helvetia, redactor șef al revistei „Arta”, director artistic al Centrului Soroș pentru Artă Contemporană București, director artistic la compania Lost Boys Interactive Media, Amsterdam.
Cristina Uruc
Manager interimar, ARTEXIM & Director Executiv Festivalul „George Enescu”
Cristina Uruc, manager interimar al ARTEXIM, organizatorul Festivalului și Concursului Internațional „George Enescu”. A studiat compoziția la Universitatea Națională de Muzică din București, sub îndrumarea compozitoarei Livia Teodorescu-Ciocănea (licență și master), iar în 2019 i-a fost conferit titlul de „Doctor în Muzică”, în cadrul aceleiași instituții, sub îndrumarea compozitorului Dan Dediu. Cariera în lumea organizării de concerte, evenimente culturale și spectacole și-a început-o în anul 2007, la ARTEXIM, acumulând peste șase ani de experiență în toate etapele de producție și organizare ale unuia dintre cele mai mari festivaluri de muzică clasică din lume. A fost manager general de proiect al Festivalului Săptămâna Internațională a Muzicii Noi, precum și tour manager al renumitelor ansambluri de muzică veche „Il Giardino Armonico” și „Coro e Orchestra Ghislieri”. Din aprilie 2021 și până în februarie 2022, Cristina Uruc a fost consultant artistic al Filarmonicii de Stat Sibiu.
Emil Pantelimon
Manager, Corul Național de Cameră Madrigal „Marin Constantin”
Emil Pantelimon a coordonat în ultimii 20 ani nenumărate programe educaționale și culturale, orientate spre rezultate în fiecare echipă pe care o conduce. Totodată aduce spiritul antreprenorial în proiectele în care se implică și inspiră generații de artiști și tineri pasionați. Din anul 2015 este managerul Corului Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”. Viziunea sa inovatoare amplifică impactul prezențelor Corului Madrigal pe scenele lumii și influențează mii de copii din toată România, care cântă alături de Corul Madrigal prin intermediul Programului Național Cantus Mundi. În 2020, Emil Pantelimon a semnat pentru prima oară regia unui spectacol al Corului Madrigal - proiectul „Ave Maria”. Montarea a fost urmată de alte spectacole eveniment: „Pe drumul Crăciunului”, „Săptămâna Patimilor”, „Shakespeare – Sunet și Cuvânt”, „Gala Madrigal”, „Despre Cultură”, „Muzica Renașterii Europene”, „Madrigal for Babies”, „MADRIGAL: RITUALURI”, „Madrigal: ULTRAsunete” sau Galele Aniversare și Festivalurile Madrigal. În anul 2023, la inițiativa sa, Corul Madrigal a derulat programul aniversar „MADRIGAL 60”, care a inclus zeci de proiecte culturale remarcabile pe tot parcursul anului. Emil Pantelimon a semnat, de asemenea, regia musicalurilor „Matilda” (2024), „School of Rock” (2022) și „Madagascar”(2020) la Opera Comică pentru Copii.
Ionuț Stanimir
Director de Marketing și Comunicare, BCR
Ionuț Stanimir este, în prezent, Chief Brand Officer la Banca Comercială Română (BCR), anterior activând în Erste Group - Viena, Austria, ca responsabil de Comunicare Corporativă. S-a format la Școala Națională de Studii Politice și Administrative, absolvind programul de Științe Politice și Sociologie și s-a specializat ca fellow al programului Aspen Institute Romania Young Leaders și fellow al Programului Erasmus în Comunicare la Universitatea de Studii Perugia, Italia. Deține expertiză în managementul strategic de brand și comunicare, public affairs, managementul transformării și responsabilitate socială corporativă. De-a lungul timpului, s-a implicat într-o serie de inițiative educaționale, asumându-și roluri importante, printre care: co-fondator al BCR InnovX, un program de accelerare a start-up-urilor tehnologice de top din România; inițiator al Romania Tech Nation – o inițiativă tripartită (public-privat-academic) pentru a stimula transformarea țării prin utilizarea tehnologiei ca prioritate pentru educație, antreprenoriat și politici publice; co-fondator al BCR Școala de Bani și BCR Școala de Business, cel mai important program de educație financiară din România. În calitate de autor, a publicat texte în volumele colaborative „România Noului Val”, „România Digitală” și „România Transatlantică” publicate de ClubRomânia.
Costinela Drăgan
Director de Sustenabilitate și CSR, Rompetrol
Erwin Șimșensohn
Manager, Teatrul de Stat Constanța
Erwin Șimșensohn este regizor artistic de teatru, actor și manager cultural. În 2019 devine Director General al Teatrului de Stat Constanța, funcție pe care o ocupă până în prezent. Spectacolele sale s-au jucat pe scenele mai multor teatre din țară, printre care Teatrul Național „I.L.Caragiale” din București, Teatrul Evreiesc de Stat, Teatrul „Maria Filotti” din Brăila, Teatrul Excelsior, Teatrul Dramatic „Fani Tardini” din Galați, Teatrul „Mihai Eminescu” din Botoșani. A ocupat funcția de Secretar de Stat în cadrul Ministerului Culturii, în guvernul Dacian Cioloș. În cadrul celei de-a XXIII-a ediție a Galei Premiilor Radio Romania Cultural, Erwin Șimșensohn a fost premiat, la categoria artele spectacolului, pentru proiectul managerial de la Teatrul de Stat Constanța, care a revitalizat viața culturală a orașului, trupa și teatrul.
13:30 Pauză de prânz
14:30 Sesiunea II: Armonizarea parteneriatelor: noi orizonturi în managementul cultural
Parteneriatele fac parte din traiectoria strategică a managerilor culturali, urmărind cu precădere creșterea participării culturale și a impactului bunurilor culturale puse în circulație. Identificarea partenerilor potriviți, consolidarea relațiilor cu aceștia și valorificarea reciprocă a expertizei sunt aspectele care contribuie la diversificarea metodelor manageriale și care generează modele de bune practici. Sesiunea propune o întâlnire cu managerii culturali recunoscuți pentru succesul parteneriatelor active dezvoltate și întreținute pe termen mediu și lung.
Invitați
Mihai Lupu
Fondator EduCab și co-fondator Short Film Breaks
Mihai Lupu este fondatorul și președintele Centrului Român pentru Inovație în Dezvoltare Locală și al EduCaB Internațional. Are experiență în proiectarea și implementarea de mecanisme pentru dezvoltare organizațională și comunitară, metodologii de schimbare comportamentală, antreprenoriat educațional și cultural, dezvoltarea de ecosisteme de învățare și transferul de cunoștințe și practici la nivel interinstituțional și interdisciplinar. Deține o diplomă de master în istorie, obținută la Central European University, cu o teză despre dinamica Școlii Partidului Comunist din România și influența acesteia în formarea nomenclaturii administrative și economice. Din 2022 este și fellow al Programului de Justiție Globală al Universității Yale din Statele Unite. În prezent, lucrează în calitate de consilier al Secretarului de Stat la Departamentul pentru Situații de Urgență și este membru al consiliului de administrație al Academics Stand Against Poverty (ASAP), o comunitate internațională de academicieni și cercetători care lucrează pentru a confrunta regulile și practicile ce perpetuează sărăcia globală. De asemenea, Mihai este co-fondator și președinte al Short Film Breaks, un festival internațional de film care promovează cinematografia independentă, atât ca instrument de dezvoltare și cultură organizațională, cât și ca o oportunitate de a implica cetățenii din comunități mici în discuții despre drepturile omului, sănătatea mintală, implicarea civică și teme de justiție globală.
Cristian Hordilă
Manager TIFF
Cristian Hordilă a intrat în lumea filmului în 2006, ca voluntar al Festivalului Internațional de Film Transilvania. A lucrat în diferite departamente ale festivalului, iar în 2012 a devenit managerul TIFF. Tot din 2012 coordonează operațiunile Asociației pentru Promovarea Filmului Românesc, poziție din care a pus bazele mai multor festivaluri (Alba Iulia, Oradea sau Târgu-Mureș) și inițiative antreprenoriale (Casa TIFF - un community hub din Cluj-Napoca). În 2013, a fost ales membru în Consiliul Director al European Film Promotion, fiind implicat în acţiuni de promovare şi susţinere a cinematografiei europene pe plan internaţional, prin proiecte precum Shooting Stars sau Producers on the Move. În ultimii ani, s-a implicat intens în dezvoltarea şi lansarea, la Cluj, a primului fond regional de film din România, Transilvania Film Fund. Cristian activează şi în zona producţiei de film, printre proiectele cinematografice la care a lucrat numărându-se „Istoria iubirii”, în regia lui Radu Mihăileanu, „Tokyo Vampire Hotel”, în regia lui Sion Sono, şi „Moromeţii 2”, în regia lui Stere Gulea. În 2021 a fost ales ca membru în Consiliului Economic și Social (CES) al României din partea Societății Civile, iar din primăvara anului 2022 și-a început mandatul în Consiliul Director al Centrului Cultural Clujean.
Chris Simion
Fondator Grivița53
Program ziua 2 — Vineri, 13 decembrie
10:00 Atelier de formare profesională: Atragere de fonduri private pentru cultură
Atragerea fondurilor private pentru cultură presupune cunoașterea unor metode și tehnici specifice managementului și marketingului cultural. Atelierul își propune să ofere o introducere în modalitățile prin care organizațiile și instituțiile culturale își pot cunoaște și analiza mediul extern, poziționându-se într-un context mai larg, precum și despre cum pot identifica cei mai potriviți parteneri pentru îndeplinirea misiunii organizaționale. Astfel, vor fi discutate modele practice și instrumente adecvate atragerii de fonduri pentru cultură, evidențiind abilitățile necesare fiecărui profesionist în domeniu și resursele existente pentru dezvoltarea acestora.
Formatori
dr. Raluca Rădoi
Director Formare-Dezvoltare INCFC
Raluca Rădoi este specialist în marketing și comunicare culturală, având o experiență de peste 10 ani acumulată atât în mediul privat, cât și de stat. Din 2021, deține titlul de doctor cu distincția „Summa cum laude” de la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” din București, cu o teză pe tema marketingului cultural în teatre. Din 2020, este Director Formare- Dezvoltare al Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală în cadrul căruia coordonează programele de formare profesională în domeniul culturii, precum și activitatea de marketing și dezvoltare instituțională. Anterior, a fost coordonatorul de comunicare al Sezonului România-Franța, cel mai amplu proiect de diplomație publică și culturală desfășurat de cele două țări, în cadrul Ministerului Afacerilor Externe. A realizat strategii de management și marketing cultural, a organizat evenimente la cel mai înalt nivel, a gestionat relațiile cu presa și conținutul rețelelor sociale, a creat și implementat proiecte în companii din industria FMCG, precum și în organizații și instituții culturale. De asemenea, periodic, susține prelegeri, ateliere și cursuri la universități din țară și din străinătate.
CDA dr. Cristian Avram
Director General Adjunct, Opera Națională Română Cluj Napoca
C.D.A. dr. Cristian Avram este Director General Adjunct la Opera Națională Română din Cluj-Napoca și absolvent al unui Masterat în Management și Marketing Cultural la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” din București iar în prezent este Cadru Didactic Asociat și Doctorand al Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima”, ClujNapoca. Parcursul său profesional include colaborări cu instituții culturale de prestigiu din România, precum Teatrul Național Cluj-Napoca sau Opera Națională Română Cluj-Napoca, dar și cu evenimente sau festivaluri de renume internațional cum ar fi Transilvania International Film Festival (TIFF), Untold Festival, Cluj Never Sleeps sau Comedy Cluj. Este producătorul celor mai importante evenimente ale Operei Naționale Cluj-Napoca, precum Festivalul Opera Aperta și Balul Operei. A făcut parte din echipe de PR, Branding, Events și Marketing atât pentru entități din mediul public, cât și pentru cel privat sau ONG. Este pasionat de toate formele de spectacol dar și de muzică, management și marketing cultural și călătorii.
Invitat
Ciprian Ștefan
Director General, Complexul Național Muzeal ASTRA Sibiu
Ciprian Ștefan este director general al Complexului Național Muzeal ASTRA Sibiu, preşedinte al Reţelei Naţionale a Muzeelor și consilier onorific al ministrului Culturii. Coordonează strategiile de dezvoltare și valorizare a resurselor din mediul rural și prezentarea lor în cadrul programelor și acțiunilor culturale ale Muzeului ASTRA. Activitatea sa include dezvoltarea colecţiilor, gestionarea și evaluarea bunurilor culturale, protejarea patrimoniului muzeal, realizarea expoziţiilor și a programelor educative și dezvoltarea colaborărilor cu alte organizaţii implicate în satisfacerea nevoilor socio-culturale ale comunităţii. De asemenea, coordonează proiecte de valorificare a patrimoniului din muzeul în aer liber prin programul de animații culturale VOLAM (voluntariat în muzeul ASTRA). Are o deosebită abilitate în diversificarea formelor de finanțare a sectoarelor culturale și creative, atrăgând sume importante din surse externe și mediul privat pentru creșterea atractivității ofertei muzeale și a modernizării modalităților de expunere. Este autorul unor articole și studii de specialitate, precum și al unor volume dedicate patrimoniului muzeal.
Dată și locație
Despre eveniment
- Dată: 12–13 decembrie 2024
- Locație: Teatrul Național „I. L. Caragiale”, București - Sala Media
12–13 decembrie 2024
Teatrul Național „I. L. Caragiale”, București - Sala Media