Marketing muzeal

un modul

Curs de specializare
În sens restrâns, marketingul muzeal se referă la strategiile adoptate de muzeu pentru atragerea vizitatorilor ținând cont de nevoile și caracteristicile acestora.

  • Management cultural

un modul

Durata: 40 ore

1000 lei

Descriere

În sens restrâns, marketingul muzeal se referă la strategiile adoptate de muzeu pentru atragerea vizitatorilor ținând cont de nevoile și caracteristicile acestora. În sens extins, marketingul muzeal este o filosofie de acțiune a muzeului, ce se referă la o strategie complexă asociată tuturor activităților publice ale muzeului, ce are menirea de a ajuta muzeul să își îndeplinească mai bine misiunea culturală, ținând cont în egală măsură de specificul stakeholderilor muzeului.

Cursul de specializare în marketing muzeal se adresează personalului muzeelor din cadrul serviciilor de programe, relații publice și marketing (muzeografi, referenți, referenți de specialitate etc.).

Cursul de marketing muzeal a fost creat în vederea dobândirii unor competențe specifice privind relațiile publice și comunicarea, care nu au fost prinse, după împărțirea standardului ocupației de muzeograf în 3 ocupații și standarde ocupaționale specifice diferite: muzeograf (cu competențe în managementul colecțiilor), curator (cu competențe în proiectarea și designul expozițiilor), specialist educație muzeală (cu competențe în dezvoltarea proiectelor și programelor educaționale).

Perioadă

Perioada desfășurare:
22.06 – 26.06.2020

Înscriere la curs

Contact

Georgeta VLĂDUȚU

0788905557

georgeta.vladutu@culturadata.ro

Adresă:

Bld. Unirii, nr. 22, corp B, et. 2, sector 3, Bucureşti

Cursanți

  • personalul cu activităţi de marketing comunicare şi relaţii publice din muzee;
  • angajați din cadrul muzeelor, care au responsabilități în realizarea și promovarea activităților muzeale.

Cerințe

  • absolvenți studii superioare cu diplomă de licență
  • abilități de utilizare PC, office, web navigator.

Tematică

Tema 1: Marketing muzeal. Cadrul general: definire, principii, abordări

  • Concepte fundamentale;
  • Rolul marketingului în atingerea misiunii muzeului;
  • Locul marketerului în muzeu;
  • Principiile marketingului muzeal;
  • Valorificarea patrimoniului muzeal – o abordare de marketing.

Tema 2: Muzeul și publicul. O viziune de marketing

  • Publicul muzeului. Caracteristici și perspective;
  • Cunoașterea publicului muzeului;
  • Comunicarea cu publicul muzeului. Instrumente și provocări;
  • Întâlnirea cu publicul muzeului în spațiul online.

Competențe

  • Promovarea activităților muzeale;
  • Relații publice și comunicare în cadrul muzeelor.

Formatori: dr Alexandra Zbuchea, Loredana Ivan, Camelia Crișan.

un modul

Durata: 40 ore

1000 lei