Barometrul de Consum Cultural 2016. O radiografie a practicilor de consum cultural

2017

În ediţia din anul 2016, la fel ca în ediţiile anterioare ale Barometrului de Consum Cultural, am analizat atât practicile publice (de participare culturală), cât şi cele non-publice, realizate preponderent în spaţiul domestic.

Descriere

În ediţia din anul 2016, la fel ca în ediţiile anterioare ale Barometrului de Consum Cultural, am analizat atât practicile publice (de participare culturală), cât şi cele non-publice, realizate preponderent în spaţiul domestic.

În modulul special am abordat democratizarea culturală din perspectiva accesului la infrastructura culturală publică şi a impactului social al culturii, aşa cum a fost perceput de populaţia generală.

Ne-am concentrat atenţia asupra seniorilor, o categorie de public definită ca grup vulnerabil şi care a intrat în ultima perioadă din ce în ce mai mult în atenţia politicilor publice. În final, dar nu în ultimul rând, am aprofundat problematica lecturii şi a practicilor şi preferinţelor de muzică şi dans, în  continuarea demersului de cunoaştere a gustului public pentru creaţia contemporană.

Este important de menţionat faptul că rezultatele Barometrului reconfirmă o parte din obiectivele generale şi specifice şi din direcţiile de acţiune incluse în Strategia Sectorială în Domeniul Culturii şi Patrimoniului Naţional pentru perioada 2014-2020, pe care le reluăm într-o versiune sintetică.

Despre

Coordonatori

  • dr. Carmen Croitoru, dr. Anda Becuț

Autori

  • Liviu Chelcea, Ioana Ceobanu, Andrei Crăciun, Ana-Maria Despoiu, George Dinu, Marian-Gabriel Hâncean, Ștefania Matei, Iulian Oană, Bogdan Pălici, Elena Trifan

Editura

  • Editura Pro Universitaria,
  • București, 2017
  • ISSN 2393-3062
  • ISBN 978-606-26-0782-1

Preview publicație