Barometrul de Consum Cultural 2009. Efectele Crizei asupra Consumului Cultural
2009

Descriere
Barometrul de Consum Cultural 2009 a constat într-un sondaj reprezentativ la nivel național, aplicat pe un eșantion de 1100 de respondenți cu vârste de peste 15 ani.
Obiectivele studiului au fost, pe de-o parte, identificarea schimbărilor care au avut loc în cadrul infrastructurii publice și domestice și în sectorul cultural între anii 2005 și 2009, iar, pe de altă parte, evaluarea impactului pe care l-a avut criza economică asupra domeniului culturii. Cel de-al doilea obiectiv s-a realizat prin compararea consumului cultural din perioada anterioară crizei (prima jumătate a anului 2008) cu cel din perioada în care criza începuse să aibă efecte la nivel internațional (prima jumătate a anului 2009).
Rezultatele indică un consum cultural redus în condiții de criză, din cauza intenției accentuate de economisire. În același timp, dintre cele trei categorii de activități (activități culturale „elitiste”, „de masă” și „non-culturale” de petrecere a timpului liber), cel mai puternic declin s-a înregistrat pentru cea din urmă, deoarece este cea mai costisitoare și se clasează pe ultimul loc în piramida nevoilor.
Preview publicație
Publicații asemănătoare

- Rapoarte de cercetare
Așezămintele culturale din mediul urban – ediția 2017
2018
![Sectoarele Culturale și Creative din România. Importanța economică și contextul competitiv [2015]](https://www.culturadata.ro/wp-content/uploads/2015/07/2015_Sectoarele_Culturale_si_creative_din_Romania_Mock-150x150.jpg)
- Volume
Sectoarele Culturale și Creative din România. Importanța economică și contextul competitiv [2015]
2015
![Consum și practici culturale în rândul populației municipiului și zonei metropolitane Brasov [2015]](https://www.culturadata.ro/wp-content/uploads/2015/07/2015_Consum_si_practici_culturale_Brasov_Mock-150x150.jpg)
- Rapoarte de cercetare, Volume
Consum și practici culturale în rândul populației municipiului și zonei metropolitane Brasov [2015]
2015