incfc


Am lansat Barometrul de Consum Cultural 2016 !

„Barometrul de Consum Cultural 2016. O radiografie a practicilor de consum cultural”, studiu realizat și publicat de Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC), a fost lansat miercuri, 7 iunie 2017, la Sala Symposium a Bibliotecii Naționale a României în prezența unor importante personalități din mediul cultural și academic, a Ministrului Culturii, dl. Ioan Vulpescu, precum și a numeroși alți demnitari din cadrul Ministerului Culturii și Identității Naționale.

Pe 13 iunie 2017, „Barometrul 2016” a fost lansat și în cadrul Bursei de Spectacole a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.

Inspirat din practicile de cercetare de consum similare realizate în Europa, „Barometrul” a fost conceput ca un instrument de lucru pentru specialiştii din sectoarele culturale şi creative, ca o analiză relevantă pentru reprezentanţii autorităţilor publice centrale şi locale, dar şi ca o lectură interesantă pentru publicul larg.

INCFC lansează, în fiecare an, o ediție a Barometrului de Consum Cultural, cel mai amplu studiu de acest gen la nivel național. De 11 ani, acesta măsoară tendințele asociate consumului cultural din România, fiind singurul studiu de acest gen din țară, construit pe modele europene similare.„Barometrul” reflectă dinamica valorilor din societatea românească și modul în care populația se raportează la oferta culturală, iar rezultatele relevate devin esențiale în dezvoltarea unor viitoare strategii culturale la nivel central, regional și local.

Temele ediției 2016 a „Barometrului” sunt: Infrastructura publică şi impactul social al culturii, Capitalul cultural din spațiul domestic, Forme de participare la activități culturale și recreative în spațiul public, Capital social şi consum cultural în rândul seniorilor, Practici de lectură în context contemporan, Practici şi preferinţe contemporane de consum în muzică şi dans.

INCFC