Barometrul de Consum Cultural 2015. Preferințe, practici, tendințe

Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală lansează volumul „Barometrul de Consum Cultural 2015. Preferințe, practici, tendințe”, cel mai important și mai amplu studiu de acest tip din România.

Barometrul de Consum Cultural 2015. Preferințe, practici, tendințe (vizualizaţi aici)

În 2015 s-au împlinit 10 ani de când Barometrul măsoară nivelul de consum cultural din România, fiind singurul studiu de acest tip la nivel național, construit pe modele europene similare.

Ediția aniversară cuprinde trei teme majore – preferințe, practici și tendințe –care sintetizează principalele direcții de cercetare ale Barometrului și care surprind caracterul amplu, tridimensional al sistemului cultural.

coperta-bcc-2015_fata

Ce este Barometrul de Consum Cultural?

Barometrul de Consum Cultural prezintă statistici la zi despre sectoarele culturale și creative, ia pulsul vitalității culturale în spațiul public și spațiul domestic, identifică profiluri de consumatori / vizitatori / audiențe și oferă informații esențiale pentru proiectele de dezvoltare locală prin cultură.

De-a lungul celor zece ani am abordat teme precum: infrastructura de distribuție a bunurilor și serviciilor culturale, patrimoniul cultural, infrastructura culturală privată, capitalul cultural, bugetul alocat consumului cultural și modul de petrecere a timpului liber în rândul populației din România.

 

Ce tematici sunt abordate în noul barometru?

Cele opt capitolele reflectă dinamica valorilor și practicilor din societatea românească de astăzi și modul în care populația se raportează la sectorul cultural:

  • »      Managementul cultural;

  • »      Consum cultural non-public;

  • »      Pirateria digitală;

  • »      Artele vizuale: cunoaștere, gust și participare;

  • »      Consumul de film și cinema;

  • »      Practici de vizionare, preferințe și profiluri de spectator;

  • »      Tinerii, cultura și creativitatea;

  • »      Participarea la festivaluri: practici și tipuri de public;

  • »      Consumul cultural și practicile de agrement în spațiul public.

Cui se adresează?

  • »      specialiştilor din sectoarele culturale şi creative;

  • »      artiștilor creatori;

  • »      managerilor instituțiilor și organizațiilor culturale;

  • »      publicului larg – destinatarii serviciilor culturale

Am pornit de la convingerea că domeniul cultural nu reprezintă un loc rezervat elitelor, ci un instrument care activează conștiința civică, un catalizator al energiilor creative, un spațiu unic în care sentimentul apartenenței, emoția întâlnită în fața frumosului artistic și contribuția personală la un mai-bine posibil se stimulează reciproc.

Barometrul de Consum Cultural 2015 reflectă realitatea culturală a societății românești de astăzi, o realitate în cifre și procente, nevoalată, bazată pe analize temeinice pe care vă invităm să le descoperiți!